نفس ما مهتابنفس ما مهتاب، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه و 26 روز سن داره

فرشته کوچولوی ما مهتاب

آینده !

1393/6/23 11:16
نویسنده : مامان مریم
410 بازدید
اشتراک گذاری

- سفره رو میندازم ،کنارش چهارزانو و مرتب میشینه ،با دیدن غذا میگه به نظر خوشمزه میاد ! من چند واحد قند و نبات به خونم تزریق میشه ،همونجوری که تمیز و خوشگل لقمه لقمه غذا میذاره دهنش حواسشم به تلویزیونه و چنان غرقشه که متوجه من نیست که چجوری محو تماشاشم ! محو چشاش که با حرکت تصاویر این ورو اونور میرن !وبا هر آهنگ موزونی گردن و کمرشه که تکون تکون میخوره و من که از دیدن اینا سیر نمیشم و با خودم میگم :فسقلی تو کی اینقد بزرگ شدی ؟! ...ترجیح میدم چیزی نخورم چون همینجوریشم واحد واحد قند و کیلو کیلو وزنه که داره به بدنم اضافه میشه !!

-با همکلاسیه دانشگام حرف میزدم ،میگفت میخواد بعد مهاجرتش بچه دار بشه ،میخواد بچه اش اونور بدنیا بیاد و مدرسه بره !فکری میشم ! راستش هیچوقت برام مهم نبود که مهتاب کجا یخواد متولد بشه !خیلیا رو دیدم که به این موضوع اهمیت میدن که بچه شون متولد پایتخت باشه یا یکی از کشورای فرنگ ! ولی من دلم میخواد دخترم یه آدم خوشحال و راضی باشه همین ! و بچه ها راه و رسم شاد بودنو بلدن مهم نیست کجای این دنیا باشن و تو شناسنامه شون چی نوشته شده باشه !این ما بزرگتراییم که برای شادی دنبال دلیل میگردیم ،کدوم لذت برای یه بچه میتونه با رفتن خونه ی مادربزرگا و محبتی که ازونا میگیره برابری کنه ؟!

-با خودم میگم نکنه ما برات کم گذاشتیم ؟! نکنه پدرومادر خوبی برات نبودیم وبه آینده ات اهمیت ندادیم ؟! نکنه تورو به اجبار به این شرایط و شهر و زندگی وارد کردیم ؟! نکنه نکنه ....ولی یه چیزی ته دلم میگه فردا رو بیخیال شو ،اصول تربیتی و این کلاس و اون فلش کارتا رو بیخیال شو و لحظه لحظه رو باهاش بچگی کن و لذت ببر !مگه زندگی چیزی غیر ازین میتونه باشه ؟! 

عزیزکم تو الان یکی از هفتاد و اندی میلیون جمعیت این کشوری !یه ایرانی !مهم نیست شهرت کوچیکه ،جامعه ت خرابه یا کشورت داغونه ،مهم اینه که تو بخوای چجوری زندگی کنی !تویی که زندگی و آیندتو میسازی اینو یادت باشه ...

                           

 

پسندها (8)

نظرات (10)

خاله ی آریسا
24 شهریور 93 9:46
هرجای دنیا که باشی باید دلت شاد باشه و کنار کسانی باشی که دوسشون داری . این اعتقاد منه خارج یا ایران فرقی نمیکنه
نی نی عکس
26 شهریور 93 20:34
ماشاالله چه نی نی نازی از بچه ها و نی نی های خوشگل تان عکس بگیرید و برای ما ارسال کنید. ما ضمن نمایش عکس ها در سایت، به آن ها جایزه می دهیم www.niniaxs.ir
مامی مهتا
8 مهر 93 15:53
مراقب باش با این دخمل شیریییییییین دیابت نگیری ...هی واحد واحد قند به خونت اضافه میکنه عسل خانوم ... شیرینی خانوم طلا به کامت مریم جوووووونم ...ایشالله که همیشه در کنار هم شاد و سلامت باشید ...
مامان رادمهر
10 مهر 93 11:21
به قول بروبچ ..... دمت گرم مریم جون ، دمت گرم چون میتونی بی خیال این نکنه ها منم از اون دسته از مادرام که گاهی خام تبلیغات این آموزشا میشم همش این فکر تو سرم میاد که نکنه بچم از فلان بچه عقبتر بیفته و دیرتر فلان کار رو یاد بگیره ولی واقعاً اینا چه اهمیتی داره بچه ها همشون به موقش همه چی یاد میگیرن مهم اینه که اون کاری رو بکنن که دوس دارن و موقع انجامش خوشحالترن نمونه ی بارزش خود من از بچگی اسیر رقابت و چشم رو هم چشمی بودم دنبال کاری رفتم که جامعه پسندتر بود تو دبیرستان ریاضی خوندم و تو دانشگاه کامپیوتر پیشرفتی توش نکردم چون هدفم فقط گرفتن مدرک بود و حالا نقطه سر خط تصمیم دارم کاری رو بکنم که بش علاقه دارم و فکر میکنم توش موفق میشم خیلی حرف زدم .... خلاصه امیدوارم خدا کمک کنه که حداقل بچه هامون رو طوری بار بیاریم به قول شما همیشه و تو هر کاری که میخوان بکنن شاد باشن
زندگی از آ...تا...ی
13 مهر 93 12:39
سلام دوست عزیز عید قربان بر شما مبارک باد از آ...تا...ی زندگی در زندگی از آ...تا...ی طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی و بین المللی، شیرینی پزی، خانه داری، درمان های خانگی،هنرهای دستی، بیماری های زنان و مشاوره ی خانواده و ازدواج در سایت زندگی از آ...تا...ی. با لینک کردن سایت برای همیشه به مفیدترین مطالب لازم برای زندگی دسترسی داشته باشید.
مرضیه کردستانی
14 مهر 93 17:16
مریم جانم سلام... چقدررررررررررر این پستت زیبا و دلنشین بود... جدا لذت بردم از طرز فکرت و خوندن این پیام زیبایی که به ماه بانوی دلت نوشتی ... و عکسش هزاررررررر ماشاءالله واقعا قندتوی دل من هم آب کرد... گوارای وجودت تمام واحد قند و شکرهایی که نثار دل مهربونت میشه عزیزم
منصوره
23 مهر 93 12:34
سلام عزیزم تولد گلساست منتظرتونیم
maman sima
14 آبان 93 8:11
باهات موافقم عزیزم اصل شاد بودن و شاد زیستنه ...تمام ایشاله همیشه شاد و سالم باشه
maman sima
14 آبان 93 8:12
مهتاب جون یه نمه شبیه هلیای منه قربون لپای خوشگلشون برم
مامان مریم
پاسخ
آره منم همین نظرو داشتم اتفاقا...فدای شما و هلیای خوشگل خودم
مامان
20 دی 93 14:19
ماشالاش باشه خیلی نازه بااجازه تون لینک دادم به وبلاگتون، شما هم اگه تمایل داشتید لینک بدین مرسی