نفس ما مهتابنفس ما مهتاب، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 4 روز سن داره

فرشته کوچولوی ما مهتاب

شیرین زبونی+ آغاز 19 امین ماه زندگیت

1391/12/2 18:27
نویسنده : مامان مریم
683 بازدید
اشتراک گذاری

 عشق قشنگم ...580 امین روز زندگیت مبارک...بخاطر این 580 روز به اندازه ی580 آسمون پر از ستاره  خدا رو شاکرم و احساس خوشبختی میکنم و برات به اندازه ی همه ی اون ستاره ها نور و شادی آرزو میکنم ...عاشقتیم  

        

گوگولی 

اینجاخونه ی کسری جونه به مناسبت به دنیا اومدن آبجی کوچولوش دریا...اون نی نی کچلم مال کسری بود که داشتی با خودت می بردیش...

خوشمزه گیهات ادامه مطلبه...

 شیرین زبونی 1:وقتی که مهمونا دارن میرن مهتاب:"ممنون..خدافظ..سلام بلسونین!!" و همشم به من میگی درو ببند..!!استرس

 

 

شیرین زبونی2: جمعه هایی که شیفتم با بابا جون میری باغ اونجا یه سگ هست که بهش میگی:"هاپو پلنگ"!!!فرشته

 

شیزین زبونی 3:روزایی که اداره ام وقتی بیدار میشی زنگ میزنی و میگی:" مامانی بیا ایندا بشین ..مهتابو دی دی بده..."بغل

 

 

شیرین زبونی 4:چند تا کلمه انگلیسی یاد گرفتی مثل: سیرکل( دایره :circle)  بسکوئر ( مربع : squre)  کت (گربه:cat) پاپی داگ ( سگ : puppy dog)  استار ( ستاره : star)  در ضمن یه بیت!! شعر انگلیسی : تینکه تینکه تیته ستا هوی ای واندر وات او ار ( twinkle twinkle little star ..who i wander what u are) ماچ

 

شیرین زبونی 5: حالا بخش عقیدتی نیشخند صلواتم میفرستی: "اله اوممه صل علی معمد و ال معمد و عجه فرجه"....سوره ی توحیدم همراه ما میخونی ..ما:" بسم الله ؟"... مهتاب:" لحمان لحیم" .." قل هو الله ؟"..."صمد"!!!...."الله؟"..."صمد"...."لم یلد؟"..."ولم لولد"....."ولم یکن له ؟"...."احد"!!

 

شیرین زبونی 6: شبا که برقا رو خاموش میکنیمو تو شیر میخوری که بخوابی بعد کلی شیر خوردن وقتی خرو پف بابا (لبخند) حسابی در میاد تازه میگی" مهتاب ب له پیشه بابایی بخوابه..." بعد میری پیش بابا و میگی " مهتاب آب میخواد" و حتما هم باید بابا بهت آب بده نه من !و خلاصه یه فصلم بابا رو بیدار نگه میداریو آخرش پیش بابا میخوابی..(توضیح : بابای مهتاب از دست وول خوردنای این جغله به پایین تخت منتقل شده)

 

شیرین زبونی 7:از این که به کارات یا حرفات بخندیم کلی ناراحت میشیو گریه میکنی مخصوصا اگه تو جمع باشه !! قربون اون غرورت بشم دی دی خور مننیشخند

 

شیرین زبونی 8: بعضی وقتا که با دی دی دادنت مخالفت میکنم انگشت کوچولوتو میگیری جلوی صورتتو با التماس میگی:" یه کم دی دی بخولیم ..باشه؟؟"

 

 

شیرین زبونی 9: من عاشق قربونت برم گفتناتم و وقتی بهت میگم مهتاب بگو قربونت برم میگی:" قرقونت بلم...بگو؟؟"

 

مامان نوشت: چند روز پیش توی وبلاگ گردیای همیشگی به وبلاگایی برخوردم که فرشته شون مشکل تکاملی داشت یا وبلاگایی که فرشته شونو از دست داده بودن ...خیلی خیلی متاثر شدم و برای همشون صبر خواستم از خدا و بابت هر لحظه و ثانیه ای که برامون سلامتی و با هم بودنو رقم زده شکر کردم... برای سلامتی همه ی فرشته های زمینی دعا کنیم

 

مامان پرسش: به نظر من که سی دی های آموزشی brainy baby جنبه ی آموزشیش از baby ainstein  خیلی بیشتره ..شما چی فکر میکنین؟  

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (26)

مسنن
11 بهمن 91 15:37
سلام مهتاب جون
خوبی عزیز دلم ؟
سریع کامنت رو تایپ میکنم که کسی دیگه کامنت نذاره و من اولین کامنت باشم
چون دوست دارم یک کامنت متفاوت برات بذارم که یادگاری باشه از من
مهتاب جون
الان که بزرگ شدی و خودت میتونی بخونی این وبلاگت رو
دوس دارم از مامان و بابات که برات لحظه لحظه ی زندگی تو رو ثبت کردن تشکر کنی
واقعا باحاله
باحاله وقتی بزرگ شدی ببینی مثلا به سگ میگفتی " هاپو پلنگ" خودت از خنده غش میکنی
مگه نه ؟؟؟
قشنگ نیس بعد از چند سال انشاء الله کامنتاتو بخونی ؟؟
پس از مامانت تشکر کن که لحظه های زندگیت رو برات خاطره کرد
منم دوست دارم
نه بخاطر اینکه تو خواهرزاده جوادی
بخاطر اینکه تو مهتابی ...



من پیشاپیش از طرف مهتاب ازتون تشکر میکنم..امیدوارم همیشه مهتاب دوستای خوبی مثل شما در کنارش باشن و همیشه بهش انگیزه و انرزی بدن...اولین شدین اصلاحیه تونم اعمال شد
Saed
11 بهمن 91 18:33
قربون اون شیرین زبونی هات برم!!!! همیشه میگی سعید بیا!!!!




خوبه واست عزیزم بس که دوست داره دیگه
مامان گیسوجون
11 بهمن 91 19:24
ای جونم قربون شیرین زبونیت
چشم بد ازت دور باشه خاله جون

دوستم ممنونم از همدردیت



گیسو مثل دختر خودم میمونه ..ما مادرا میفهمیم چقدر بهت و کوچولوت سخت گذشته...ممنون که اومدی اینجا عزیزم
مامی مهتا
11 بهمن 91 23:37
الهیییییییییییییی دخمل ناز با این شیرین زبونیات حسابی دل میبری ... خانومی شرمنده فکر کردم که لینک شده بودید اما الان مطمئن باش دیگه که لینک شدی


مرسی عزیزم ...مهتای نازمو ببوس
نیم وجبی
12 بهمن 91 14:34
قربون تو دخملی که با این حرفای شیرینت دل ما رو میبری...



مرسی خاله جون نیکو...دوست داریم
مسنن
14 بهمن 91 8:38
خیلی باحل بود این پستی که گذاشتی ! و بانمک تر اینکه یه چیزه جدید بود و نه تکراری
این 9 تا جمله رو اگه بخوام به ترتیب با مزه و با نمک تر بودن ، ردیف کنم اینجوری ردیفش میکنم :
شیرینی زبونی 8 : بخاطر سیاست و لوس بازیت

شیرینی زبونی 9: بخاطر لفظ قشنگ قرقونت برم.

شیرینی زبونی 3: بخاطر اینکه قشنگه توی این سن شماره میگیری

شیرین زبونی 5: چون با اون شیرینی زبونی قرآن و صلوات رو با نمک میگی

شیرین زبونی 6 : چون جالبه با لوس بازیات بابات رو که خیلی هم دوست داره میفرستی پایین!

شیرین زبونی 2 : بخاطر تلفین 2 اسم هاپو و پلنگ ! جالبه ذهنت توی این سن خلاق هستش !
شیرین زبونی 1 : بحاطر اینکه .... خوب قشنگه دیگه چون با شیرین زبونی میگی قشنگه حتماً که نباید برای قشنگ بودن هم دلیل بیارم!!
شیرین زبونی 7
و آخرش هم شیرینی زبونی 4 : مامان مهتاب ؟! – میدونی چرا شیرین زبونی 4 رو آخرش انتخاب کردم ؟!! چون یک ایراد کلی و تربیتی دیدم که باید حضورا بهت بگم !!! البته اگه دوس داشتی


ووووای چه عموی مهربونی ممنون واسه وقت و لطفی که واسه این پست گذاشتین...بابت نکته ای هم که زحمت کشیده بودین و تحقیق کرده بودین خیلی خیلی ممنون یه دنیا ارزش داشت ..
اصلاحیه
14 بهمن 91 8:39
تلفین = تلقین
اصلاحیه
14 بهمن 91 8:40
ای بابا
تلفین و تلقین نه = تلفیق


حالا درست شد..
باران زندگی
14 بهمن 91 9:57
با تو مهتاب شبی باز از این وبلاگ گذاشتم
مهتابم اگه ناراحت نمیشی کلی به شیرین زبونیهات خندیدیم
گلکم آغاز 19 اُمین ماه زندگیت مبارک
ایشالله روز به روز شیرین زبونتر و خوشمزه تر

در مورد سؤالتون هم، ما هنوز brainy baby رو استفاده نکردیم. پس نمیتونیم مقایسه کنیم... ولی این پرسش شما عاملی شد که برم دنبالش


به به چه شعر قشنگی طبع شعرتونم که خوبه...فقط اگه تو جمع نخندین بهم اشکال نداره بخندین همیشه بخندین...آره حتما امتحانش کنین مهتاب کلی باهاش کلمه یاد گرفته...

مسنن
14 بهمن 91 10:34
در مورد سوالی که پرسیدی باید شفاهی بهت بگم !!! اگه امکان داشت تماس بگیر که یک مطلب رو باهات درمیون بذارم


سوالو از مامانا پرسیدم.. شما هم می دونین؟
چشم حتما نکته ای رو که گفتین مد نظر قرار میدم..باز هم ممنون

مسنن
14 بهمن 91 11:15
چون اجازه درج این کامنت رو گرفتم خدمت همه باید عرض کنم که :
بچه ها تا سن 5 سالگی ، با استفاده از نگاه کردن به نحوه تلفظ کلمات از پدر و مادر و اطرافیان ، و گوش کردن لفظ هایی که داره میشنوه ، زبان اصلی و مادری خودشون رو یاد میگیرن. اگه پدر و مادر و اطرافیان در این سیر طبیعی و غریزی بچه اختلالی رو ایجاد کنن، ناخواسته باعث بروز ناهنجاری های کلامی و خدایی ناکرده روانی در فرزند خود در سنین بالاتر خواهند شد.
از مدرس کانون زبان ایران سوال کردم که شرایط زبان آموزی و یادگیری زبان دوم و غالبا انگلیسی در بچه ها چیه ؟
ایشون با انتقاد شدید گفتن که :
اگه سن بچه کمتر از 5 سال هستش نه تنها توصیه نمیکنم بلکه بشدت هشدار میدم که فرزند شما دچار آسیب های روانی ناشی از این دوگانگی زبانی خواهد شد . پس والدین در یاد دادن زبان دوم زیاد عجله نکنن ! ایشون تأکید کرد که: یادگیری زبان دوم در سن پایین تر از 5 سالگی بستگی به مکان زندگی فرزند و زبان اطرافیانش داره ! گاهی اوقات فرزند در خارج از کشور زندگی میکنه که باز یاد دادن زبان مادری مثلا فارسی برای این فرزند زیاد توصیه نمیشه چون زبان محاوره ای غالب در محیط زندگی اون فرزند زبان فارسی نیست !!! کلا زبان محاوره ای و غالب ، مکان زندگی فرزندتون رو سعی نکنید در یادگیریش اختلال ایجاد کنید که اثرات سوء و روانشناختی خواهد داشت، حال این یادگیری از هر طریقی میتونه باشه ، چه از یاد دادن زبانی ، رفتاری ، تصویری و...
در پایان از جسارتی که خدمت دوستان داشتم عذر میخوام ، چون بچه ها معصومند و در آینده اونها ما مسئولیم این نکته یادآوری کردم وگرنه میدونم سروان گرامی همه این مطلب رو میدونستن و بهش واقف بودن .
شاد و سلامت باشید


ممنون از توضیحات کامل و مفیدتون من که استفاده کردم و سعی میکنم بکار ببرم امیدوارم برای بقیه هم مفید باشه...ممنون که وقت گذاشتین و سوال کردین..البته میدونستم که تا قبل 4سالگی آموزش زبان کارایی نداره ولی شنیده بودم که در حد آشنایی بد نیسنت که گوشش با این زبان غریبه نباشه..ولی هیچوقت فکر نمیکردم که به بچه آسیب برسونه..بازم ممنون
مامان محمدرضا(شازده کوچولو)
14 بهمن 91 13:44
ای جاااااانم چه شیرین و دوست داشتنی


قربونت برم خاله جون
مامان آنی
14 بهمن 91 14:51
مهتاب ناز کوچولو عاشق غرورتم
مریم جون من هم از brainy baby بیشتر خوشم میاد چون برای ویانا هردو رو خریدم و با اینکه هنوز زوده براش اما بعضی وقت ها بهش توجه میکنه
البته یکم دیرتر بهتر می تونم جواب بدم



آره خداییش غرورش منم کشته...الهی قربونش برم..البته هنوز براشون زوده ولی در آینده من brainy رو ترجیح میدم براش

راستی من هر دو رو براش دانلود کردم..
خاله زر زری
15 بهمن 91 0:16
سلام مهتاب جونم
الان اصن حس وحال ندارم
بعدا یه کامنت تووووووووووپ میذارم واست
فقط خواستم بدونی همیشه دوست دارم
فعلا بای جیگرم


خاله زری جون چی شده ؟؟ چرا آخه حس و حال نداری؟ ما هم دوست داریم هوار تا بوووووس
محمد حسین( مخترع کوچک)
15 بهمن 91 3:25
آخی چقدرشما خوشگل صحبت میکنی مهتاب جون.....
آفرین به این همه هوش و استعداد....

آپم . زود زود بیا منتظرتم

www.pesaregolebaba.niniweblog.com




مرسی محمدحسین جان...چشم میام الان
زهره
16 بهمن 91 11:47
ghorbone shirin zabonish besham..............
ye soal daram mishe begi chetor akse mahtab ro to madrose veblogesh gozashti...?????/


مرسی عزیزم..ممنون که میای پیشمون برات تلگرافش میکنم بوس بوس
مامان بهار
17 بهمن 91 15:06
وای جانم چه شیرین زبون شده دختره بلا
کیف کردم از این همه شیرین زبونی
بوس بوس!!


مرسی خاله جون ایشاله بهارم براتون ازین شیرین زبونیا می کنه بوس برای بهارم
مامان گیسوجون
18 بهمن 91 12:40
خصوصی


مرسی عزیزم
ممنون که قابل دونستی عزیزم
منصوره
19 بهمن 91 8:39
سلام... در نگهداری موارد دانلودی لطفا کوشا باشید...شاید یه روزی خواستید در آینده به دوستی بدید!!!!


با تخیفیف ویژه در خدمتتون هستم...
مامان گیسوجون
19 بهمن 91 22:20



طراح بنر لوگو ارم نشان .........
21 بهمن 91 13:26
سلام خسته نباشید وبلاگ قشنگی دارید امیدوارم فرزندتان همیشه سالم وخندان باشد تغییر هیدر بالای وبلاگ شما با عکس کودک دلبندتان عکس های کودک خود را برای ما بفرستید با کیفیت بالا باشد وسایز بزرگ هم باشد مشکلی ندارد در زود ترین زمان وکمترین زمان تحویل شما خواهیم داد مبلغ 2000هزارتومان و در یک روز تحویل خواهیم داد با اوردن ی مشتری برای ما شما فقط 1000تومان پرداخت کنید به وبلاگ من سر بزنید نظرات خود را هم برای ما بزارید موفق باشید
mosayeb
26 بهمن 91 18:18
به وبلاگم دعوتیییییییییینظرهم بده......
مامان نیروانا
28 بهمن 91 11:44
قربون شیرین زبونیات مهتابم!
مبارک این قالبت که شدیداً مهتابیتت رو میون این ستاره های چشمکی می نمایونه عزیز دلم
راستی از کامنتهای مفید دوستان هم استفاده کردم. ممنون


نوش جونت عزیزم.....نیروانای عزیزمو برام ببوس...آسمون چشماتون پر ستاره *:
مامان صبا
30 بهمن 91 13:44
سلام عزیزم من اولین باره اومدم وبتون اونم اتفاقی شد دخملیتون خیلی نازه خدا حفظش کنه براتون،دوست دارم دوباره هم بهتون سر بزنم واسه همین با اجازه لینکتون کردم


ممنونم عزیزم خیلی خوش اومدی...باعث خوشحالیمون عزیزم..
maman bahar
7 فروردین 92 1:04
عزیزم خیلی خوشحالمون کردی


ممنونم..شما هم خوشحالمون کردی
maman bahar
8 فروردین 92 1:49
مهتاب جونم تو ماهی
جیمل خاله مرسی که بهمون سر زدی
بووووووووووووووووس


ممنون خاله جونم...من شمارو جزوه دوستام گذاشتم هر روز به امیرعلی نازم سر میزنم..